HEVES ÉS VIDÉKE BŰNMEGELŐZÉSI ALAPÍTVÁNY

KÖZÖS ÜGYÜNK A BIZTONSÁG!

Get Adobe Flash player

Tartalomjegyzék

 

 

a Heves Polgármesteri Hivatal; Heves és Vidéke Takarékszövetkezet 4/3; Kiskörei Polgármesteri Hivatal; Hanyi-Sajfoki Vízgazdálkodási Társulat; Átányi Polgármesteri Hivatal; Boconádi Polgármesteri Hivatal; Hevesi Háziipari Szövetkezet; Heves Megyei Sütő- és Édesipari Vállalat Eger; FERRUNICOOP Fém és Faipari Kisszövetkezet Tarnazsadány 4/2; Pont Manager KFT Heves 4/1

HEVES ÉS VIDÉKE BŰNMEGELŐZÉSI ALAPÍTVÁNY-t

hoz létre.

Székhelye: Alapítványi Iroda 3360 Heves, Hunyadi u. 19-21.

Az alapítvány célja: Heves és vidéke területén a bűnmegelőzési tevékenység hatékonyságának, színvonalának emelése.

Ennek érdekében feladatul tűzi ki a következőket:

- Új, megbízható vagyonvédelmi eszközök és módszerek kifejlesztésének ösztönzése, elterjesztése.

- A gyermek és fiatalkorúak bűnözésében való részvételi arányának csökkentése érdekében új megelőzési módszerek kutatása, annak elterjesztése.

- Kábítószer, kábítószerpótló anyagok elterjedésének megakadályozása, felvilágosító propaganda munka kifejtése.

- Polgári őrségek, illetve különböző bűnmegelőzési célokat szolgáló egyletek dologi és technikai eszközökkel való ellátása.

- A bűnmegelőzés érdekében kiírt pályázatok támogatása, a fenti célokat segítő kereskedelmi, szolgáltató és vállalkozói tevékenység folytatása.

„Az Alapítvány alapítása óta pártoktól függetlenül működik, azoktól támogatást nem kapott, országgyűlési, önkormányzati jelöltet nem állított, nem támogatott, s ezt a továbbiakban is kizárja.

Az Alapítvány kuratóriumának elnöke Dr. Francsics Ottó,

alelnöke Zalai Antal,

tagjai Szilágyiné Sípos Gabriella³´, Tóthné Csáki Éva ,Bakos József ,Hájas László, Stuchlik László

A kuratórium összetételében összeférhetetlenségi ok nem áll fenn.” 1/

Az Alapítvány a napi politikai küzdelmektől mentes, társadalmi közösségi kezdeményezés, mely céljai megvalósítása és feladatai teljesítése érdekében kész együttműködni minden olyan szervezettel, intézménnyel, közösséggel, magánszeméllyel, amelyek, illetve akik hasonló célok elérésén munkálkodnak.

„Az alapítvány fentiekben részletezett gyermek- és ifjúságvédelmi, emberi és állampolgári jogok védelme, közrend- és közbiztonság védelmi célok elősegítése érdekében tevékenységét közhasznú tevékenységként végzi.

Az alapítvány titkár címet alapít, és azt adományozza:

Dr. Gulyás István Urat /Erk, Fő tér 2. sz./,

kit az alapítvány képviseletére feljogosít.” 2/1

Az alapítvány céljaihoz szükséges pénzösszeg az alapítványt tevő és később csatlakozó juttatásaiból tevődik össze. Az alapítványi vagyon kezelését a Hevesi Takarékszövetkezet (Heves, Fő u. 8.) végzi.

Az alapítványi vagyonból minden tevékenység támogatást kaphat, amely összhangban áll az alapítvány céljaival.

Az alapítvány jogi személy, feladatainak megvalósításában önálló.

"Az alapítvány közhasznú szervezet." 2/2

Az alapítvány működése: az alapítvány legfőbb döntést hozó, illetve képviselő szerve: a kuratórium. A kuratórium felelős az alapítvány céljaira rendelt vagyon leghatékonyabb működtetéséért. Így feladata, hogy az alapítvány vagyonát a jogszabályoknak és a törvényes gazdasági lehetőségeinek megfelelően gyarapítsa. Az összes jövedelem azonban csak az alapítvány céljai által meghatározott körben és módon használható fel.

„Az alapítvány a támogatót, a kuratórium bármely tagját, valamint e személy hozzátartozóját - a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások kivételével - cél szerinti juttatásban nem részesítheti.

Az alapítvány nevében vagy javára történő adománygyűjtés nem járhat az adományozók, illetőleg más személyek zaklatásával, a személyhez fűződő jogok és emberi méltóság sérelmével. Az alapítvány nevében vagy javára történő adománygyűjtés csak az alapítvány írásbeli meghatalmazása alapján végezhető.

Az alapítvány vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez.

Gazdálkodása során elért eredményeket nem osztja fel, azt az alapítvány meghatározott tevékenységére fordítja.

Az alapítvány az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést köteles készíteni, amelyet a Közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. tv. 19. § (3.) bekezdése szerinti tartalommal kell kiegészíteni.

A közhasznúsági jelentés elfogadása a kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik.

Az alapítvány éves beszámolója jóváhagyásához a kuratórium összes tagjának jóváhagyó szavazata szükséges.

Az alapítvány éves beszámolóját sajtóban hozza nyilvánosságra." 2/3

A kuratórium munkáját az elnök vezeti. Az elnököt, elnökhelyettesét és az alapítvány titkárát a kuratórium tagjai választják.

A kuratórium elnöke és tagjai a megbízást társadalmi munkában látják el, tevékenységükkel összefüggően költségtérítés illeti meg őket. A kuratórium azon tagja, aki három egymást követő szabályszerűen összehívott kuratóriumi ülésen nem vesz részt, illetve távolmaradását nem igazolja, automatikusan kizártnak tekintendő. Pótlásáról az alapítók gondoskodnak.

A kuratórium működésének részletes rendjét a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza.

A kuratórium az alapítványt érintő minden kérdésben határozatképes, ha tagjainak legalább fele jelen van.

Döntéseit nyílt szavazással, általában egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.

A kuratórium évente egyszer köteles beszámolni tevékenységéről és anyagi helyzetéről az alapítvány alapítóinak.

A kuratórium hatáskörébe tartozik különösen:

- a rendelkezésre bocsátott vagyon felhasználásának meghatározása,

- a szervezeti és működési szabályzat elfogadása, módosítása és kiegészítése,

- az alapítvány elnökének, elnökhelyettesének, titkárának megválasztása,

- döntés mindazon ügyekben, amelyet jogszabály, valamint a Szervezeti és Működési Szabályzat kizárólagos hatáskörébe utal.

E döntéseit a kuratórium kétharmados többséggel hozza.

- A kuratórium döntésének végrehajtásáért a titkár a felelős.

„A kuratórium ülését az elnök hívja össze. A kuratórium ülésére a tagokat a napirend közlésével levélben az ülés előtt legalább 7 nappal kell meghívni. A meghívó, valamint az ülést előkészítő anyagok megküldéséről a titkár gondoskodik.

A kuratórium ülései nyilvánosak, az ott készült jegyzőkönyvbe előzetes egyeztetés után bárki betekinthet.

A szervezet köteles vezetni a Határozatok könyvét, amely nyilvántartásból a kuratórium döntéseinek tartalma, időpontja és hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya, valamint nyílt szavazás esetén személye megállapítható.

A titkár a kuratórium döntéseiről valamennyi érintettet levél útján értesíti a döntéstől számított 7 napon belül. Egy egész célcsoportot érintő döntés nyilvánosságra hozatala a médiák útján, elsősorban a kuratórium által meghatározott folyóiratban történik.

Az alapítvány működéséről, szolgáltatási igénybevételének módjáról az alapítvány évente sajtó útján és az érintetteket foglalkoztató intézményekhez, érdekvédelmi szervezetekhez intézett levélben, hirdetésben folyamatos tájékoztatást nyújt a kuratórium.

Az alapítvány működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba, az alapítvány éves közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetőleg a közhasznúsági jelentésből másolatot készíthet.

A kuratórium határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója (Ptk. 685. § b./pont), élettársa a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletekben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek az alapítvány cél szerint juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybevehető nem pénzbeni szolgáltatás.

Nem lehet az alapítvány kuratóriumának tagja az a személy, aki olyan, két éven belül megszűnt közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt - annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig -, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.

Az alapítvány kuratóriumának tagja, ill. az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.” 2/4


 

Az alapítvány céljára rendelt vagyon:

1./ Hevesi Polgármesteri Hivatal egy irodát biztosít

telefonhasználattal, vállalja az alapítvánnyal kapcsolatos

levelezési és egyéb adminisztrációs költségeket évi

kb. 100.000 Ft-os összeggel 100.000,- Ft

2./ Heves és Vidéke Takarékszövetkezet 200.000,- Ft

3./ Kiskörei Polgármesteri Hivatal 50.000,- Ft

4./ Hanyi-Sajfoki Vízgazdálkodási Társulat 50.000,- Ft

5./ Polgármesteri Hivatal Átány 20.000,- Ft

6./ Polgármesteri Hivatal Boconád 50.000,- Ft

7./ Népművészeti és Háziipari Szövetkezet Heves 50.000,- Ft

8./ Sütő- és Édesipari Vállalat Eger 50.000,- Ft

9./ FERRUNICOOP Fém és Faipari Kisszövetkezet Tarnazsadány 50.000,- Ft

10./ PONT MANAGER KFT komplett számítógép egység

számítógép monitor, nyomtató 160.000,- Ft

 

ÖSSZESEN: 780.000,- Ft

Az alapítványi vagyon felhasználási módja:

Az alapítványi vagyon felhasználásáról az Alapító Okirat rendelkezései, továbbá az alapítványhoz csatlakozó adományozók által meghatározott és a kuratórium által elfogadott feltételek között a kuratórium dönt. Az alapítók felhatalmazzák a kuratóriumot, hogy az Alapítvány vagyonával vállalkozzon és az ebből származó jövedelmet az alapítványi célok megvalósítására fordítsa. Az alapítvány céljainak elérése érdekében az alapítvány vagyona a következő módon használható fel:

a./ alapítványi anyagi támogatás olyan tevékenység finanszírozására, amely az Alapítvány céljai eléréséhez hasznosítható eredményt ígér.

b./ pályázat kiírása és pályázati díj odaítélése azon munkák elismerésére, amelyek az alapítványi cél elérése érdekében jelentős szellemi, elméleti vagy gyakorlati eredményt hozhatnak.

c./ ösztöndíj, támogatás.

A kuratórium feladata gondoskodni a pályázati kiírásokról, azokat nyilvánosságra hozni és a beérkezett pályázatokat elbírálni. Az Alapítvány vagyonrészévé válnak a későbbiekben az Alapítványhoz csatlakozó bel- és külföldi természetes és jogi személyek, közösségek feltétel nélküli, valamint feltételhez kötött pénzbeli és dologi adományai, amennyiben ezeket az Alapítvány kuratóriuma elfogadja.

Az Alapítvány működtetéséről, az Alapítványi vagyonból történő rendelkezésről, az Alapítvány ügyeinek intézéséről a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezik.

Az általános tájékoztatón túl egyéni kérdésfelvetésre, illetve javaslatra egyedi névre szóló tájékoztatást kell nyújtani.

Az alapítványhoz való csatlakozás jogi és természetes személyek, valamint közösségek részére egyaránt nyitva áll a célkitűzések elfogadása és annak megvalósításához szükséges anyagi támogatás esetén. Az anyagi támogatás mértékének sem felső, sem alsó határa nincs.

Az alapítvány határozatlan időre alakul, megszűnése esetén az Alapítvány tiszta vagyonát olyan más szervezet, Alapítvány vagy vállalkozás javára kell felhasználni, mely jelen Alapítvány eredeti célkitűzéseivel összhangban van. Erről az alapítók határoznak.

„Az alapítvány közhasznú jogállásának megszűnésekor köteles esedékes köztartozásait rendezni, illetőleg közszolgáltatás ellátására irányuló szerződéséből eredő kötelezettségeit időarányosan teljesíteni.” 2/5

Az Alapítvány működése a bírósági bejegyzéssel válik joghatályossá. Az Alapítványra a Ptk. valamint a hatályban lévő rendelkezések az irányadók.

„Az alapítvány gazdálkodásának, számvitelének, ügyvitelének kötelezettségvállalásainak ellenőrzésére az alapítók három tagú felügyelő bizottságot hoznak létre.

A felügyelő bizottság tagjai:

Elnök: Szabó János Heves, Csabavezér u. 13. sz.

Tagjai: Adácsi Márta Heves, Káli u. 10./1. sz.

Lukács Zoltán Heves, Kazinczy u. 21. sz.

A felügyelő bizottság az alapítvány működéséről készült éves könyvvizsgálói jelentésre támaszkodva vizsgálja az alapítvány működését.

A kuratórium elé terjesztett - az alapítvány szervezeti és működési szabályzatában meghatározott - fontosabb jelentéseket, előterjesztéseket a felügyelő bizottságnak is meg kell küldeni.

A felügyelő bizottság célvizsgálatot folytathat, ha az alapítvány céljait veszélyeztetve látja. Vizsgálatainál külső szakértőket is igénybe vehet.

A felügyelő bizottság tagjai tanácskozási joggal részt vehetnek a kuratórium ülésein.

A felügyelő bizottság beszámoltatja a kuratóriumot tevékenységéről.

A felügyelő bizottság elnökének kezdeményezésére a kuratórium ülését 15 napon belül össze kell hívni.

A felügyelő bizottság tapasztalatairól szükség szerint, de évente legalább egyszer beszámol az alapítóknak.

A felügyelő bizottság ügyrendjét maga állapítja meg.” 2/6

Ezen Alapító okiratban foglaltakat alapítók elfogadják, és azt mint akaratukkal mindenben megegyezőt helybenhagyólag aláírták.

H e v e s.1990. december 11.

 

 

Polgármesteri Hivatal Heves sk. Heves és Vidéke Takarékszövetkezet sk. 4/3

 

Polgármesteri Hivatal Kisköre sk. Hanyi-Sajfoki VG Társulat sk.

 

Polgármesteri Hivatal Átány sk. Polgármesteri Hivatal Boconád sk.

 

Népművészeti és Háziipari Szöv. sk. Sütő- és Édesipari Váll. Eger sk.

 

FERRUNICOOP Tarnazsadány sk.4/2 PONT MANAGER KFT sk. 4/1

Záradék:

A Heves és Vidéke Bűnmegelőzési Alapítvány a bírósághoz már bejelentett módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövege:

1./ Az alapítók által 1997. május 20-án egyhangúlag elfogadott módosítása

2./1.-6. Az alapítók által 1998. május 27-én egyhangúlag elfogadott módosítása

3/ Az alapítók által 1999.december 11.-én egyhangúlag elfogadott módosítása

4/1 Alapító felszámolásának befejezése 1998.05.21 cégjegyzékből törölve:1998.05.27.

4/2 Alapító felszámolásának befejezése 2000.03.11 cégjegyzékből törölve:2000.05.24.

4/3 Alapító felszámolás alatt

 

H e v e s, 2008. január 29.

Dr Francsics Ottó sk.

kuratórium elnöke

Felhívás: